Strony

poniedziałek, 18 marca 2019

Krople Toda - stara, złota receptura





To kanadyjska receptura ziołowa, tzw. złota formuła, produkowana jest w fito-farmakologicznych laboratoriach Kanady. Usprawnia krążenie krwi, wzmacnia serce, czyści naczynia krwionośne. Uzupełnia organizm w wysokiej jakości składniki odżywcze: przeciwutleniacze, witaminy, minerały. Oryginalny kanadyjski preparat jest bardzo drogi ale nic nie stoi na przeszkodzie aby samemu zrobić sobie nalewkę o podobnych a może nawet lepszych  właściwościach.

Potrzebne składniki
  • 500 ml owoców rokitnika
  • 250 ml czarnych jagód
  • 4 główki czosnku
  • 6 łyżeczek papryki chili
  • 250 ml  owoców głogu
  • dodatkowo 250 ml owoców dzikiej róży

    Uwaga, jeśli robimy nalewkę latem to najlepsze walory mają owoce świeże (rokitnik, jagody, głóg, dzika róża) a jeśli w okresie, gdy świeżych owoców nie ma, możemy zastosować owoce suszone, soki (rokitnik, jagody, dzika róża) lub gotowe nalewki apteczne (nalewka z głogu). Kupując do tego celu soki -  np. sok z owoców rokitnika - trzeba zwrócić uwagę na to by b nie było w nim cukru (Oleofarm ma takie soki). Można z powodzeniem zastosować owoce mrożone (jagody). W  wersji rozbudowanej można dodać po garści:
  • kurkumy
  • pieprzu cayenne
  • owoców kaliny
  • owoców jarzębiny
  • owoców aronii

    Wykonanie
  •  rokitnik, jagody, czosnek i paprykę zmiksować
  • powstałą pulpę zalać alkoholem 60% w stosunku 1:1 (750 ml alkoholu i 750 ml pulpy)
  • dodać owoce głogu (suszone lub świeże)
  • owoce dzikiej róży rozdrobnić i zalać alkoholem osobno, pozostawić na 14 dni w cieple, odcedzić.
  • Po 14 dniach dodać nalewkę do pulpy z pozostałymi składnikami
  • wszystko macerować 30 dni. Można dłużej, bo im dłużej tym lepszy smak i walory zdrowotne.
  • niektórzy zalecają na koniec przecedzić preparat ale ja tego nie robię. Można wyjadać pulpę łyżeczką.
Gotowe krople są bardzo smaczne, aromatyczne, aż szkoda, że to lek i można zażywać tylko po łyżeczce, ale 3xdziennie.






22 komentarze:

  1. Przez ostatnie trzy lata moje życie w blogosferze uległo wyciszeniu i nawet nie zauważyłam, że blog znów powrócił do życia....

    Moc serdeczności przesyłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uległam wyciszeniu... :)Dziękuję za miłe słowo, pozdrawiam.

      Usuń
  2. Własnoręczne przygotowywane napoje, nalewki to naprawdę super sprawa :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. W przepisie jest błąd? Jeden do jednego proporcja pulpy do alkoholu, a potem 750 alkoholu i 750 alkoholu?
    Proszę o sprostowanie.
    I dziękuję bardzo za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy obniżylaś ciśnienie? Ja ciągle na tabletkach nic na mnie nie działa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kwestia wysokiego ciśnienia krwi zależy od tego co jest jego przyczyną. Może to być niedomaganie nerek, cukrzyca, stres (tzw. nerwowość) etc. Tutaj na początek należy określić jakie się ma choroby obecnie. Jakie Pani bierze leki na nadciśnienie i od ilu lat.
    Krople Toda, z receptury którą podaję, są dobre i bezpieczne ale trzeba stosować około pół roku. Systematycznie. Nie przekraczać dawki 3x 1 łyżeczka (przez 3 miesiące) a potem jeśli są dobrze tolerowane to można zwiększyć do 1 łyżki 3x dziennie. Krople te są bardzo smaczne i ja nie trzymałam się tych dawek, piłam więcej i mnie bolała głowa. Ponadto nie jestem systematyczna wiec efekt był słaby. Zamierzam teraz wrócić do tego.
    Mnie najbardziej pomógł burak czerwony. Kwas buraczany własnego wykonania i codziennie na kolację 1 surowy burak czerwony (100 -150g) utarty na tarce o dużych oczkach z dodatkiem 1 łyżki oliwy z oliwek. Można dodać 1/2 łyżeczki chrzanu (ja dodaje chrzan czasami) To (burak) obniżyło mi ciśnienie do normy w szybki sposób (ok. 2 mce) Jaką ma Pani homocysteinę i lipidy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie, ja jestem po trzech zawałach mięśnia sercowego. Wysokie ciśnienie cholesterol nerwy tracę słuch jestem na lekach często nie pomagają. Co robić czy krople TODA pomogą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzy zawały to poważna sprawa. Potrzebny tu jest dobry kardiolog. Ja nie jestem lekarzem i nie mogę niczego doradzać w tak poważnym przypadku.

      Usuń
    2. Na przerwanie zawalu sa krople *strofantyna * 0,6%, Barbara Kazana wyklad na youtubie

      Usuń
  8. Witam, te owoce róży , jaką ilością alkoholu zalać i ile procentowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile owoców tyle alko, czyli np 750 ml owoców to 750 ml alko. Alkohol 60%. :)

      Usuń
  9. Dzień dobry, mam uprzejme pytanie dot.kropli TODA. Jestem w trakcie robienia owych kropelek z małą modyfikacją pokierowaną podpowiedziami. Zamiast papryki mielonej dałam osiem małych papryczek chilli i wzbogaciłam miksturę garścią jarzębiny, kaliny, aronii i kurkumy z pieprzem. Teraz rozpoczął się 3 tydzień jak stoją i podczas mieszania spróbowałam,... szok,.. to jest strasznie ostre. Mam męża po zawale i chciałam wspomóc leczenie, ale czy to tak może być???? i czy nie zaszkodzi. Nie mam doświadczenia. Szukając jakiejś podpowiedzi trafiłam na Panią i będę wdzięczna za jakąkolwiek odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie dodatki dobre oprócz chili. Wg mnie chili dyskusyjne, ale ja nie jestem fitoterapeutą lecz pasjonatem ziołolecznictwa jedynie... Najlepiej będzie jak Pani wejdzie na forum zielarzy dr Różańskiego i tam zada to pytanie. O ile pamiętam, to tam ten temat był poruszany a dodatkowo są tam prawdziwi zielarze o dużej wiedzy. Powodzenia :)

      Usuń
    2. Jak trafić na stronę dr Różańskiego?

      Usuń
  10. Co Pani poleca na wysoki poziom cukru w krwi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam dietę keto. Bracia Rodzeń na YT.

      Usuń
  11. Witam! Mam pytania odnośnie ilości soku z rokitnika użytego do zrobienia nalewki , czy ilość soku powinna być mniejsza niż ilość owoców, jeżeli tak to jaka?

    OdpowiedzUsuń
  12. Może być tyle samo.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam
    Mąż ma nadciśnienie i migotanue przedsionków.
    Bierze leki na nadciśnienie , na rozrzedzenie krwi,i na umiarowienie serca.
    Czy krople Toda byłyby pomocne w leczeniu ?

    OdpowiedzUsuń