Strony

piątek, 18 października 2013

Sól ziołowa


 

Szybko i łatwo można zrobić sól ziołową. Wystarczy wybrać świeże zioła, typowe i 'bezpieczne' w zapachu dla większości potraw, a rezultat może nas pozytywnie zaskoczyć. Sól jest celowo sporządzona ze świeżych ziół, gdyż nadają one, w końcowym efekcie, niezwykły, trwały aromat - nie tylko soli, ale też solonym taką solą potrawom: sałatkom warzywnym, pomidorom, żółtym serom, wędlinom...


Wybrałam zioła z własnej uprawy. Mogą być także zioła suszone, chociaż efekt nie będzie tak zadziorny, ale zawsze to lepsze niż ziołowa sól z hurtowej produkcji.

Pocięłam na małe kawałki a potem zmieliłam w młynku do kawy: rozmaryn, bazylię (listki i kwiat),
szałwię, macierzankę, dużo natki pietruszki, ząbek czosnku. Czosnek wycisnęłam w prasce.



Wszystko zmieszałam z jedną szklanką soli kuchennej. Efekt był taki:



Podczas wyciskania czosnku przez praskę, zostają kawałeczki niezgniecionego czosnku - nie szkodzi, dodajmy je także. Potem, w czasie korzystania z soli, będzie można je wykorzystać w potrawie.
Nie trzeba obawiać się, że świeże zioła ulegną zepsuciu  - sól jest doskonałym, naturalnym  konserwantem.




.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz