Strony

piątek, 14 lutego 2014

Ty i ja - teatry to są dwa...

 


Życie to jest teatr, mówisz ciągle opowiadasz
Maski coraz inne, coraz mylne się nakłada
życie tym piękniejsze,ważniejsze jest
Przy otwartych i zamkniętych drzwiach
To jest gra!

Życie to nie teatr, ja ci na to odpowiadam
Życie to nie tylko kolorowa maskarada
Życie tym piękniejsze i ważniejsze
Blednie przy nim wszystko blednie przy nim sama śmierć!









Ty i ja - teatry to są dwa!

Ty - ty prawdziwej nie uronisz łzy
Ty najwyżej w górę wznosisz brwi
lecz nie zaraźliwy jest twój śmiech
Bo ty grasz!

Ja - Cały zbudowany jestem z ran
duszę na ramieniu ciągle mam
Lecz nie zaraźliwy jest twój śmiech
Bo ty grasz!

Dzisiaj bankiet u artystów, ty się tam wybierasz
Gości będzie dużo, nieodstępna tyraliera
Flirt i alkohole, może tańce będą też
Drzwi otwarte potem zamkną się
No i cześć!

Wpadnę tam na chwilę, zanim spuchnie atmosfera
Wódki dwie wypiję, potem cicho się pozbieram
Wyjdę na ulicę, przy fontannie zmoczę łeb
Wyjdę na przestworza, przecudowny stworzę wiersz

Ty i ja - teatry to są dwa
Ty i ja!

Ty - ty prawdziwej nie uronisz łzy.
Ty najwyżej w górę wznosisz brwi.
I niezaraźliwy wcale jest twój śmiech.
Bo ty grasz!

Ja - duszę na ramieniu wiecznie mam
Cały jestem zbudowany z ran
Lecz gdy śmieje się, to w krąg się śmieje świat!
Cały świat
Ja...


słowa: Edward Stachura
muzyka: Jerzy Satanowski




Nigdy nie czekaj do jutra, by powiedzieć komuś, że go kochasz. Uczyń to dzisiaj.
Nie myśl: "moja mama, moje dzieci, moja żona, lub mąż doskonale o tym wiedzą". 
Miłość to życie. Istnieje kraina umarłych i kraina żywych. Tym co je różni, jest miłość.
Bruno Ferrero



.


1 komentarz:

  1. Dla mnie najlepsze wykonanie, to te z przed 20 lat, Emiliana Kaminskiego.

    OdpowiedzUsuń