Strony

piątek, 25 listopada 2011

Mydło wszystko umyje. Mydło, mydło pachnące...

Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą
Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę
A jak znajdzie gdzieś słomkę, puszcza bańki mydlane.
Mydło wszystko umyje, nawet uszy i szyję

Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące...*
Kiedy wpadłam na trop naturalnych mydeł pani Ewy Wasilak, od razu zakochałam się w nich cała (od stóp do głów :) ). Tak, tak one myją nie tylko ciało ale też włosy i zęby (mydło Aktywny Węgiel). Moja dojrzała, skłonna do przesuszeń skóra i wypadające stale włosy sprawiały mi wiele kłopotów. Po kąpieli a nawet po prysznicu skóra reagowała alergicznie - swędzeniu nie było końca, często nie pomagały najlepsze balsamy do ciała. Kiedy pierwszy raz zamówiłam naturalne mydła w sklepiku "Lawendowo", byłam pełna obaw. Niesłusznie.Mydełka okazały się być tym co moja skóra a także włosy, polubiły od razu. Ustąpiły alergiczne reakcje - przesuszenie i swędzenie. Balsam nie jest już konieczny do tego by skóra po myciu była nawilżona, pachnąca, zrelaksowana.
Najlepiej o swych czarujących mydełkach opowie ich twórczyni, która pisz tak:

"Mydła powstają według metody „na zimno”, co oznacza, że składniki łączę ze sobą w możliwie niskiej temperaturze, tak aby zachowały jak  najwięcej ze swych korzystnych dla skóry właściwości. Wiele składników, których używam w swojej „mydlanej kuchni”, to te same zdrowe składniki, których używasz przygotowując posiłki : oliwa, płatki owsiane, miód, pachnące zioła i przyprawy.
Każdą partię mydła zaczynam od dużej ilości oliwy, która jest składnikiem numer 1 moich mydeł, ponieważ tworzy najbardziej jedwabistą i łagodną kostkę mydła jaką możesz sobie wyobrazić. Pozostałe naturalne oleje  jak:  kokosowy, palmowy, rycynowy, awokado, ze słodkich migdałów czy makadamia również mają istotny wpływ na jakość powstającego mydła: obfitość piany, stopień nawilżenia  i zmiękczenia skóry.
Moje mydła wzbogacam ekstra odżywczymi składnikami jak: masło shea, płatki owsiane, miód, które odżywiają i wygładzają skórę. Delikatny kolor moich  mydeł  pochodzi wyłącznie od ich naturalnych składników: olejów, ziół i przypraw.
Ostatni ze składników, który dodaję do mydła jest prawdopodobnie pierwszym, który zauważasz. Mam na myśli oczywiście świeży, łagodny zapach moich mydeł. Zarówno  rześki zapach cytryny  czy zmysłowy paczuli pochodzą wyłącznie od naturalnych olejków eterycznych, nie stosuję sztucznych kompozycji zapachowych. Naturalne olejki eteryczne nie tylko przyjemnie pachną, ale często działają korzystnie na skórę (działanie przeciwzapalne, przeciwdrobnoustrojowe).
Nie ma w moich mydłach detergentów, sztucznych barwników, sztucznych zapachów, sztucznych konserwantów! Są za to nawilżające oleje roślinne,  naturalna gliceryna powstająca w reakcji zmydlania, naturalne dodatki, które wygładzają skórę i naturalne olejki eteryczne."

http://www.lawendowafarma.pl/

Na zdjęciu (u góry) mydełka; Aktywny Węgiel (doskonałe do mycia zębów), Trzy Korzenie, Skrzypiące Mydło (świetne do włosów), Panna Dziewanna (cudownie otula zapachem całe ciało). Na zdjęciu poniżej; dodatkowo, Indiańskie Lato. Resztka mydełka marchewkowego i  mydełko z glinką czerwoną -  to mydełka z mydlarni Tuli (Pracownia Sztykiel)

Od lata leżą sobie u mnie, w koszyku, składniki do zrobienia własnego mydła. Leżą, leżą i doczekać się nie mogą mojej weny twórczej. Może zimą?...



* tekst piosenki zespołu Fasolki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz