Strony

piątek, 10 lutego 2012

Krem news




Jakiś czas temu znalazłam na blogu Lawendowej Farmy receptę na krem pod oczy, przeciwzmarszczkowy. Zrobiłam ten bardzo prosty specyfik i... okazało się wkrótce, że zmarszczki pod oczami mają się tak samo dobrze jak przedtem, za to, jeśli użyć kremu na twarz to - bingo! Doskonały.

A że wszystko co dobre kończy się szybko więc musiałam zrobić nowy.
Nieco zmieniłam składniki:

10 g masła kakaowego
10 g lanoliny
5 ml oleju migdałowego lub arganowego, lub jojoba

Nie zamierzałam dodawać olejku aromatycznego. Wolę neutralny zapach kremu a pod oczy olejek taki wydaje mi się być alergizujący. Może kiedyś spróbuję, jak wpadnę na jakiś ciekawy zapach i rzetelny, niefałszowany olejek. Tak myślałam ale lanolina, której jest sporo w składzie (pół na pół) niestety nie pachnie ciekawie więc musiałam dodać kilka kropel olejku cytrynowego (tylko taki miałam).



Przygotowałam wszystkie składniki, garnek i porcelanową filiżankę do kąpieli wodnej, szklaną bagietkę do mieszania, wyparzone szklane słoiczki na krem.




Odmierzyłam potrzebne ilości składników : 10 g lanoliny, 10 g masła kakaowego ( tym razem zamiast masła kakaowego dodałam masło Tucuma (miałam takie w lodówce i postanowiła wykorzystać je w końcu), 5 ml oleju migdałowego (tym razem dodałam olej arganowy).




Rozpuściłam i zmieszałam składniki w kąpieli wodnej. Pod sam koniec dodałam kilka kropel olejku aromatycznego.







Odlałam część kremu do słoiczka i będzie to krem używany pod oczy. Zaciemnienie na dnie słoiczka,
widoczne na zdjęciu, to fragmenty starej etykietki( nie w kremie, na zewnątrz ;)).





Do pozostałej części kremu dodałam kilka kropel olejku rokitnikowego - ze względu na jego walory oraz dla delikatnej poprawy kolorytu skóry po aplikacji kremu.






Ostrożnie (aby nie poparzyć się gorącym kremem i gorącym kubkiem) przelałam całość
do szklanego słoiczka. Teraz pozostaje tylko poczekać aż kremy stężeją.





Kremy są dość twarde więc nakładam je delikatnie opuszkami palców i po kilku sekundach, pod wpływem ciepła skóry, topią się i już można bez problemów wklepać je w skórę.
Są to kremy (pod oczy i do twarzy) dla skóry bardzo suchej.







.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz